Gdyby w czasach starożytnych istniała sprzedaż internetowa i posiadała taką siłę oddziaływania jak dzisiaj, nie można byłoby bez jego wykorzystania wytworzyć pozytywnego, boskiego wizerunku faraona czy cesarza, a odkrycia, takie jak koło, czy równia pochyła nie maiłyby żadnego znaczenia .
Marketing internetowy jest formą promocji produktu, spółki, wydarzenia i tak dalej., wykorzystujący do swoich celów narzędzia i możliwości internetowe, a zatem na przykład: reklamy i serwisy www, pocztę e-mail, portale społecznościowe czy fora internetowe. Dzięki działaniom takim jak optymalizację SEO i optymalizacja stron www czy marketing szeptany, pozytywny wizerunek „produktu” zostaje upowszechniony i propagowany, a dane o nim docierają do ewentualnych klientów, będących grupą docelową komunikatu promocyjnego.

Co można wyprodukować z następujących słów: Ci, relacje, komunikacja, marka, zachowania, efektywne narzędzia komunikacji i uczucia? Odpowiedź jest jedna, jakże banalna i prosta- SOCIAL MEDIA. Dzięki interakcji powyższych fenomenów powstają realnie efektowne możliwości. Szukasz spełnienia swych wymagań, równocześnie mając wpływ na to, co się oferuje- zapraszam do social media. Nie posiada mowy, ażeby się od nich odciąć, gdyż żyjemy w erze social media. Mają wpływ na nasze życie społeczne, niemniej jednak także biznesowe. I miejmy nadzieję, że Avinash Kaushika, uznawany za ewangelistę Google Analitics nie miał racji, mówiąc: „Social media is like teen sex. Everyone wants to do it. No one actually knows how. When finally done, there is surprise it’s not better”. Myślę, że jest znacznie dużo lepiej niż przypuszczał.