W ostatnich latach sposób docierania firm do swych potencjalnych klientów poprzez Internet znacząco się rozwinął. Obecnie sieć jest zbiorowiskiem wielu tysięcy reklam firm, działających w przeróżnych branżach, które z pomocą agencji reklamowych chcą zwiększać swoje profity.

Każdy z nas jest klientem. W prowadzeniu marketingu internetowego warto wykorzystać swoje preferencje i odpowiedzieć na pytania: co nas przyciąga w reklamach, a co irytuje? Ważne oczywiście jest powiązanie reklamy z treścią danej strony, produkt czy usługa, która się oferuje, ale do zainteresowania użytkownika jest daleka droga.

Skuteczny marketing internetowy to taki, który poprzez hasło reklamowe, treść, grafikę zaciekawi, rozśmieszy czy po prostu zapadnie w pamięć internauty. Kreatywność, stawianie się w roli internaty to ważne umiejętności przy tworzeniu internetowych kampanii różnych firm, które składają się na skuteczny marketing internetowy.

Marketing internetowy, zwany również e-marketingiem, to rodzaj działań marketingowych stosowanych w Internecie.

Aby dobrze zrozumieć istotę tego zjawiska należy wpierw doprecyzować kwestię definicyjną samego marketingu. Jest to niewątpliwie bardzo szerokie pojęcie oscylujące wokół aktywności handlowej, w ramach której istotną rolę odgrywa identyfikacja oraz analiza ludzkich potrzeb.

Marketing internetowy odgrywa współcześnie coraz większą rolę w docieraniu do klientów obecnych oraz potencjalnych. Najczęściej stosowanymi narzędziami promocji towarów
i usług w Internecie są: e-mail marketing, reklama on-line, strony www oraz programy lojalnościowe.

Prowadzone w ten sposób działania pełnią funkcję wspomagającą w stosunku do tradycyjnej promocji. Mają też tę ważną zaletę, iż stwarzają niepowtarzalną możliwość interakcji
z odbiorcami komunikatu.