Większość ludzi uwielbia robić zakupy, zwłaszcza te ubraniowe oraz związane ze sprzętami do domu. Niestety nie każde zakupy są tak udane, jak by się to mogło wydawać na początku. Bywa, że zakupione przez nas buty rozklejają się po kilku dniach, a telewizor sam się wyłącza. Musimy bezwzględnie pamiętać iż mamy czas jedynie przez dwa miesiące, by zwrócić dany przedmiot. Firma w której dokonaliśmy zakupu ma obowiązek odpowiedzieć nam najpóźniej do 14 dnia po złożeniu przez nas reklamacji. Musimy pamiętać by złożyć reklamację w formie pisemnej, najlepiej jeden egzemplarz pozostawiając sobie. Jak na każdym piśmie formalnym, a początku listu powinniśmy umieścić datę oraz miejsce w którym zamierzamy złożyć pismo reklamacji. Koniecznie powinniśmy umieścić w liście również swoje dane takie jak adres, telefon oraz imię i nazwisko. List powinien mieć nagłówek o nazwie reklamacja zwrotu towaru, można podać również jego nazwę. W treści listu powinniśmy wymienić cenę, miejsce zakupu, datę oraz informacje dotyczące przedmiotu oraz powodu dla którego chcemy go zwrócić.